hanya aku yang tahu

yeahhh!
so tired lately.
bz dgn rutin harian yg pelbagai.
meleret ke hulu.
menjengah ke hilir.
capai di kiri.
genggam yg di kanan.
kadang terasa ade sifat x besyukur membaja dalam diri.
penah terfikir bole x ada kan hari lebih dari 24 jam sehari.
tersentak terus muhasabah diri.
istighfar.
tp sunggoh.
penat.
lelah.
kejar ape peluang yang ade.
orang melihat.
hanya nampak yang jelek.
tamak.
tp aku butakan mata.
seperti melihat reaksi badut.
jgn biar hati terleka.
pekak kan telinga.
seperti menghindar radio rosak.
bukan aku sengaja.
aku memerlukan.
situasi memaksa.
aku sedar keupayaan diri.
aku bawa yang termampu.
agar aku mampu berdiri di atas kaki sendiri.
biar x lumayan.
tapi aku terima.
itu usaha aku.
biar x mewah.
tapi itu rezeki aku.
cukoplah untuk makan barang dua ke tiga hari.
setidaknya bukan meminta dan harap belas.
kau melihat aku melakukan.
kau xmengerti aku xsalahkan.
ini jalan hidup aku.
mustahil kau lebih tahu.
jadi x mengapa.
asalkan segalanya halal bagiku..




No comments:

Post a Comment