Pujangga Cinta


telah ku katakan dengan indah
namun tidak kau hiraukan
telah ku bisikan kata cinta
namun kau tidak kau sedari
telah ku ucapkan bait rindu
namun ianya hilang di bawa angin

kau masih begitu
kaku...
aku masih disini
berdiri..
adakah kau tahu..?
mungkinkah kau fahami..?
rasa ini..
yg mencengkam dada..

haruskah aku nyatakan..
untuk yg ke sekian kali
walau ku tahu
bkn yg kedua kali

andai ku mampu membaca
setiap gerak geri mu
andai mampu ku lihat apa d hatimu
pasti ku tahu apa yg kau rasa
pasti ku tahu bagaimana harusku corak

namun kau kau masih begitu
kaku...
aku masih disini
berdiri..
adakah kau tahu..?
mungkinkah kau fahami..?
rasa ini..
yg mencengkam dada..

kini ku sendiri
kau masih di sana
namun kita tidak lagi bersama
jalani haluan berbeza
ku terima
biar semua jelas
kau dan aku di ciptakan untuk bercinta
bukan bersama hingga akhirnya...
ku terima..
ku terima...

* dulu aku create ni utk lirik lagu yg si dasya mintak... tp lame lak jadi pekasam lam draft..ahahaha... xdo la jwbnye..uhuhuhu

2 comments:

  1. ko ni memand berdarah seni la..dr sekolah lagi kan

    ReplyDelete
  2. Ahahha.... darah seni yg x menjadi... gilap sampai haus pown x kilat2.. kihkihkihkih

    ReplyDelete