.lapar lagi tak?.

Ahaaaa.. dis entri adelah sambongan entri yang sebelom nih bout makanan pelik2 kt serata dunia nih... xtahu knape berminat sgt nk explore bout dis.. hehehehe


1. Balut

Bagi masyarakat Filipina, Balut adalah sejenis makanan yang diperbuat dari telur itik yang disenyawakan hingga mempunyai embrio yang hampir cukup sifat dan kemudiannya akan direbus untuk dimakan. kirenye cam telor separoh masak yang slalu org malaysia makan.. huhuhuhhu...


euuuuwwwhhh!


kesian baby nih.. bru nk bernafas...



aishhh.....

2. Serangga

for dis food.. u'all x perlu terbang jaoh2.. naek feri pown blh.. coz hidangan nih fofuler kt negara jiran kite iaitu Thailand dan dijadikan sebagai snek yang boleh didapati dengan mudah dan dijual di sekitar kaki lima atau pasar-pasar malam kt situ.

Antara serangga yang menjadi 'mangsa' termasuklah lipas, cengkerik, kumbang, labah-labah, belalang dan ntah apa-apa lagi. Cara penyediaan cukup mudah - serangga dicampur dengan sedikit garam & serbuk perasa seterusnya digoreng (lazimnya tanpa minyak).. Ada sapa-sapa yang berani cuba? i tak berani.. Huhu..



garing2 jewp depa nih msk..

3. Hasma

Kalau u'all nak tau, Hasma adalah makanan yang dibuat dari ovari katak, atau lebih tepat lagi, Tiub Fallopian katak jenis 'Wadam'. Penggemarnya akan memasaknya sebagai sup dipercayai untuk menghangatkan badan di musim sejuk dan mencantikkan kulit. Uish!



cam lai ci kang jewp.. huhuhuhu


4. Kelawar

dis type of food lak mmg kompom xpyh pegi jao.. x pyh renew paspot pown.. leh dpt d KL oke... fenomena yang pernah jd perhatian govemen coz dey'all kaji.. haiwan nih ade sejenis virus yang bahaye.. iaitu virus NIPAH...Aish.. ape ke pelik nye depa nih g mkn bnda ngarot2 nih..


oouuuccchhh! tgk pown da batal selera...

*alahai manusia.. ape je u'all x mkn... sume kebas... huhuhuhuhhu

No comments:

Post a Comment