MUHASABAH DIRI

.bile bercakap.
.jgn ikut sedap mulot.
.jgn ikot rase ati sendiri.
.jgn luah ape je otak sendiri pikir.
.jgn.jgn.jgn.

.bile bercakap.
.pikir perasaan orang.
.pikir kalo ko kt tmpt si polan.
.pikir ape effect.
.pikir rasional ke x.
.pikir.pikir.pikir.

.ko dgn aku lain.
.jalan idop pown lain.
.ko dgn aku x sama.
.susa aku belom tentu lg susa utk ko.
.ko dgn aku sgt berbeza.
.yg ko suke kadang bkn taste aku.
.ko dgn aku x serupa.
.keputusan aku x semestinya macam yg ko nak.

.Allah tahu hambaNya.
.ketabahan ko mungkin x sama dgn aku.
.Allah lebih kenal hambaNya.
.dugaan aku x mungkin sama sakitnya dgn ape yg ko alami.
.Allah itu Maha Pemurah.
.kesenangan yg ko dapat sekarang mungkin tertulis utk aku tp bukan hari ini.

.ko kene tahu.
.ko kene paham.
.ko kene ingat.
.muhasabah diri.


No comments:

Post a Comment